• Audycja radiowa-marzec

    WIOSENNE SPOTKANIE W PRZEDSZKOLNYM OGRÓDKU KRASNALA HAŁABAŁY

    12 marca 2019 r. nagrywano piątą audycję radiową z sześciolatkami w Przedszkolu Samorządowym Nr 5 im. Krasnala Hałabały w Tomaszowie L. z Księdzem Grzegorzem Chabros przedstawicielem redakcji Katolickiego Radia Zamość. Po radosnym powitaniu wychowankowie przywitali radiosłuchaczy. Redaktor skierował pytanie do 6-latków dotyczące zmian w otaczającej nas przyrodzie. Paweł odpowiedział, że wiosna przychodzi po zimie. Ksiądz zapytał: Po czym poznajemy? Dzieciaki wymieniały oznaki: przylatują ptaki, jest ciepło, są coraz dłuższe dni, pojawiają się pierwsze kwiatki, słońce świeci.

    Ksiądz Chabros: Jak wchodzi się do przedszkola to coś jest przed budynkiem, co to ? Hania: ogródek Krasnala Hałabały; Magda: ogródek sensoryczny. Ksiądz zapytał Zuzi: Powiesz nam co jest w tym ogródku? Kwiaty i zioła; Wojtek pamiętał o fontannie; Lena wymieniła lawendę, miętę. Ksiądz Chabros: Ogródek sensoryczny …To znaczy? Roślinki można powąchać, dotykać, zobaczyć!  Maciek dodał, że w ogródku przy Przedszkolu Nr 5 są KRASNALE. Kinga odpowiedziała radiosłuchaczom: przypominają nam nazwę przedszkola. Inna dziewczynka dodała: są do ozdoby!

    Ksiądz: Ludzie zaczynają się przygotowywać do wiosennych porządków. Ogródek to ważna rzecz przed domem. Mówi wiele o gospodarzach. Ludzie starają się posadzić rośliny. Kinga dodała: Ludzie sprzątają w ogródkach. Zadano dzieciom zagadkę o ogrodniku oraz pytania o pracy, którą ogrodnik wkłada w upiększanie ogrodu. Tutaj wychowankowie mieli dużo do powiedzenia: Zuzia: Ogrodnik to ktoś kto podlewa kwiaty, Natalka: sadzi roślinki,; Bartek dodał: opiekuje się nimi!, grabi liście! Hania podkreśliła: To ktoś kto pilnuje porządku w ogródku! Ksiądz podsumował, iż każde dziecko i każdy człowiek może być takim ogrodnikiem. Choć ogrodnik ma wiele pracy, szczególnie wiosną to efekty są dla każdego człowieka radością dla oczu dla wzroku czy smaku. To są niełatwe obowiązki, trzeba je poukładać i przygotować. Zapytał dzieci, czy pomagają w pracy w ogródku sensorycznym przy przedszkolu i co takiego robią? Dzieci z grupy Złote Rybki i Muchomorki wypowiedziały się: Wojtek lubi truskawki, Gabrysia troszczy się o roślinki i piękno w ogródku; Szymon mówił, że dzieci podlewają kwiaty, Hania zrywa malinki i jeżynki. Inne wymieniały narzędzia, które wykorzystuje się w pracach pielęgnacyjnych w ogrodzie.

    „MUCHOMORKI” wyrecytowały wierszyk o wiośnie oraz zaśpiewały piosenkę: ”Wiosenna poleczka”, „Złote Rybki” zaśpiewały piosenkę: „Pobudka z ogródka”

    Wiosna rano z łóżka wstała. -Halo, kwiatki! – zawołała.  – Czemu jeszcze w ziemi tkwicie? Może wreszcie się zbudzicie? Ref.: Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka! Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas! Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka! Pobudka! Pobudka! Powtarzam jeszcze raz!

    Zapraszamy do wysłuchania pełnych wypowiedzi dzieci sześcioletnich w audycji Katolickiego Radia Zamość w sobotę o 12.00: ” W Duchu Św. Dominika”.

    Maria Majak-Rebizant